Budovanie linkbuilding odkazov pre SEO v roku 2023

Najlepším spôsobom pre zvýšenie návštevnosti webov je zlepšiť ich hodnotenie vo výsledkoch vyhľadávačov. Na to slúžia aj spätné odkazy.

SEO optimalizácia je v roku 2023 zase o čosi viac závislá na linkbuildingu. Ak vás teda oslovila určitá SEO agentúra, uistite sa, že medzi jej SEO služby patrí aj táto mimoriadne efektívna online marketingová zbraň.

Čo je linkbuilding?

Ide o proces budovania odkazov, ktoré smerujú z iných webov na ten váš. Môže ísť o ich obrázkovú alebo textovú formu. Nie je ani tak dôležité, kde na webe budú umiestnené. A prečo sú tak dôležité? Google ich totiž veľmi dobre eviduje a určí podľa nich relevanciu vašej internetovej stránky. A to sa pozitívne odrazí na pozícii vo výsledkoch vyhľadávania. Rozoznávame dva typy spätných odkazov. Doffolow odkazy predajú autoritu vášmu webu po kliknutí na nich. Naopak Nofollow odkazy s autoritou nesúvisia, no tiež sú dôležité inými spôsobmi.

SEO optimalizácia bez linkbuildingu? Chyba!

Aj v roku 2023 sa bavíme o jednom z najdôležitejších krokov, ako zvýšiť hodnotenie vašej stránky. Vyhľadávač tak môže ľahko zistiť, či je váš obsah dôveryhodný alebo relevantný. Dokážete mu, že naozaj existujú ľudia, ktorí sa o váš obsah zaujímajú. A to dokonca v takej miere, že sa na neho aj odkazujú. Google vaše témy zahrnie medzi obľúbené a tak prejdú akýmsi pomyselným filtrom, čo je veľmi dôležité pre relevantnosť pri vyhľadávaní.

Ako na to?

V prvom rade je nutná analýza kľúčových slov. Tie následne využijete v „kotviacom texte“, ktorý čitateľov následne dostane na váš obsah. Je nutné si ale uvedomiť, že ide o dlhodobú záležitosť. Po vytvorení pár spätných odkazov zázraky čakať nemôžete. Zmysluplné výsledky sú naviazané na pravidelnosť ich využívania. Pozor na relevantnosť webov, ktoré na vás budú odkazovať. Tie musia disponovať obsahom, ktorý určitým spôsobom súvisí s témou vašej internetovej stránky. To platí aj o autorite týchto webov, predo si ju už dopredu skontrolujte. Čím vyššia doménová autorita, tým je viac cennejší pre Google.

Pozor na obsah aj infografiky

Dostávame sa k dôležitosti obsahového marketingu. Ten je možno aj najdôležitejším elementom pri vytvorení odkazov smerom na váš web. Obsah musí byť relevantný a kvalitný. Inak ľudia nebudú naklonení k jeho zdieľaniu so svojim publikom. Zaujímavou voľbou je tvorba infografík či iných vizuálnych záležitostí. V roku 2023 ich popularita poriadne narástla, čo platí najmä pre sociálne siete ako TikTok, Twitter, Instagram či Facebook. Ľudia na nich oceňujú jednoduchosť zdieľania alebo vkladanie na weby a blogové príspevky, kde sa potom môžu objaviť aj spätné odkazy .Okrem toho efektívne zviditeľníte vašu značku alebo služby, pozor však na konkrétnosť tém, ktoré v nich využijete. Na rozdiel od textu sú ale oveľa zrozumiteľnejšie a pre predstavenie vašej problematiky aj rýchlejšie.

Exit mobile version